Heco створила флагманське акустичне рішення: La Diva (на фото в кімнаті прослуховування LowBeats) звучить надзвичайно захоплююче, а її ціна $14 080 за пару є приємно справедливою пропозицією (Фото: H. Biermann).

Бренд Heco останніми роками не раз радував нас чудовими акустичними системами. Особливо варто згадати видатні моделі серії Heco Direkt. Але й класичні лінійки, як-от Celan Revolution 9, а також моделі з доступнішого сегменту стабільно демонстрували високий рівень. Тож що можна очікувати від флагмана всієї цієї лінійки? Багато чого. Але Heco La Diva перевершила майже всі очікування…

Конструкція Heco La Diva

Все починається вже з корпусу. Класична форма човна, що звужується до задньої частини (аналогічно корпусу судна), — це ще не все: верхня панель також не є пласкою, вона плавно піднімається назад, щоб зменшити кількість паралельних поверхонь усередині. Це виглядає справді елегантно, а з погляду столярної майстерності — досить складне рішення. Адже дерев’яні частини фрезеруються з цілісної заготовки у потрібну форму. Яка ж це кропітка робота. І зовсім не легка: кожна колонка важить майже 50 кг.


Корпус елегантно вигнутий, верхня частина плавно звужується назад (Фото: Heco)

Далі — лакове покриття. І тут Heco не пошкодували зусиль. У Pulheim використовують поліестеровий лак, який наносять у сім етапів (нанесення, шліфування, знову нанесення, шліфування і т.д.), завдяки чому він дуже нагадує класичний рояльний лак. Цей комплімент я сміливо можу адресувати фахівцям Heco: покриття настільки бездоганне, що мені не вдалося зробити якісні фото через постійні відблиски… Але є одне обмеження: флагман Heco доступний лише у чорному кольорі.


Точно вставлена металева пластина в глянцевому лакованому верхньому покритті відображає високі вимоги до якості Heco La Diva (Фото: H. Biermann).

Технічна частина Heco La Diva

Незважаючи на велику кількість динаміків (а їх вісім!), Heco La Diva — це 3-смугова акустична система з фазоінвертором. Щоправда, функцію фазоінвертора тут виконують чотири пасивні мембрани (по дві на бокових панелях).


Розміри складають 38,5 x 134,0 x 46,5 см (Ш x В x Г). Помітні масивні алюмінієві захисні дуги перед боковими пасивними мембранами. Ці “акулині зябра” хоча й дуже міцні, роблять динаміки ширшими і, на мій погляд, не такими естетичними. На жаль, без них вона не продається… (Фото: Heco).

Про переваги й недоліки пасивних мембран замість відкритих портів написано вже чимало. Основною перевагою є те, що середньочастотні коливання не проходять крізь жорсткі (пасивні) мембрани, тоді як через відкритий порт або щілину – цілком можуть. Недоліком вважають те, що пасивні мембрани не додають більше до басу, зате значно дорожчі, а також можуть дестабілізувати бас, роблячи його менш точним.

Проте все це не стосується чотирьох пасивних динаміків Heco La Diva. Їхні мембрани мають подвійне підвісне кріплення. Жодного коливання — лише точне, поршнеподібне переміщення. Саме надзвичайно чисте відтворення басу є однією з візитівок La Diva. Це результат спеціального басового масиву, що складається з двох активних 20-сантиметрових динаміків на передній панелі та чотирьох пасивних динаміків такого ж розміру на бокових стінках.


На зображенні чотири різні типи драйверів Heco La Diva: низькочастотний і середньочастотний драйвер з мембраною з міцного паперу і AlNiCo-магнітом, твіттер з фронтальною пластиною Fluktus, активний бас з мембраною з міцного паперу (зверху) і одна з пасивних мембран. Всі активні драйвери захищені від перевантаження короткозамкненими кільцями (Фото: Heco).

Якщо басовий блок у Heco La Diva вже сам по собі складний і технічно продуманий, то середньочастотний динамік — це взагалі вершина інженерного мистецтва. Команда розробників під керівництвом Шандро Фішера черпала натхнення у класичних зразках 1950–60-х років. Фішер організував безліч аналітичних сесій, щоб дослідити, чому тодішні динаміки звучали настільки вражаюче. Результатом став справжній шедевр: надлегка та жорстка мембрана з цупкого паперу, надзвичайно низькі спотворення в системі приводу й неймовірно дорогий магніт з алюмінію, нікелю та кобальту (AlNiCo).

Колись магніти AlNiCo вважалися найкращими у своєму класі, сьогодні ж вони зустрічаються лише в поодиноких моделях акустики (наприклад, у деяких топових колонках Tannoy) — винятково через їхню високу вартість. Фішер сказав з цього приводу досить показову фразу: «Вимірювання AlNiCo-магнітів не показують кращих результатів, ніж у класичних. Але ми все одно їх використовуємо — бо вони звучать краще».

Я також поспілкувався з гуру акустичних систем Йоахімом Ґергардом (колишній Audio Physic, нині Süsskind Audio та Joachim Gerhard Collection), який знову почав використовувати магніти AlNiCo у своїх проєктах. Його гіпотеза полягає в тому, що магніти AlNiCo створюють менше зворотної ЕРС (електрорушійної сили), тож підсилювач змушений менше компенсувати ці ефекти. Якщо це справді так, це могло б пояснити акустичну перевагу таких магнітів, добре знаних ще з часів зародження Hi-Fi.

У будь-якому разі, команда Heco обрала саме цю дорогу, але якісну магнітну технологію для середньочастотного динаміка. Ба більше, цей преміальний драйвер отримав ще й спеціальне корпусне оформлення — з відкритою задньою частиною.


Низькочастотний і середньочастотний драйвер є справжнім витвором високоякісної техніки і працює в La Diva на частотах від 300 до 3000 Гц. Його мембрана виготовлена з легкого, оптимізованого через численні аналізи міцного паперу…


…а привід - це надзвичайно потужний, дуже дорогий AlNiCo-магніт. Також масивний кошик з алюмінієвого лиття вказує на високу якість. Що не видно: привід і демпфування симетричні, короткозамкнене кільце запобігає передчасному виходу з ладу при екстремальних рівнях (Фото: H. Biermann).


На картинці зображено низькочастотний і середньочастотний драйвер ззаду. Його корпус закритий лише твердістю сітки ззаду. Однак корпус повністю заповнений демпфуючим матеріалом — для цього зображення він був витягнутий. Це дозволяє створити аперіодичне демпфування (Фото: H. Biermann).

Корпус, закритий ззаду лише сіткою, повністю заповнений звукопоглинальним матеріалом, тому це не зовсім класичний диполь: випромінювання назад суттєво знижене. Цей ефект помітний на слух, але тут був важливішим не стільки дипольний характер, скільки досягнення «аперіодичного демпфування». Така конструкція знижує імпеданс і забезпечує чудову імпульсну характеристику.

Звісно ж, твіттер також став результатом новітніх досліджень Heco. Його купол виготовлений з вплетеної мікроарамідної тканини, яка додатково покривається спеціальним покриттям. Внаслідок цього поверхня стає нерівномірною, що дозволяє зменшити резонансні піки.

Особливо помітним є хвиляста фронтальна панель твітера. Так звана геометрія «Fluktus» має на меті розширити та гармонізувати розсіювання звуку.


Тканинний купол має діаметр 30 мм, що досить великий, а виступаюча сика додає до площі. Особливістю є так звана фронтальна пластина Fluktus, яка забезпечує гармонійне випромінювання (Фото: H. Biermann).

Ті, хто хоч трохи знайомий з історією Heco, при погляді на La Diva мимоволі згадають моделі “Statement” чи “Concerto Grosso”. І не дарма — адже ці колишні флагмани також використовували середньочастотний динамік із паперовою мембраною в квазі-дипольному оформленні. Ще раз надамо слово Шандро Фішеру: «Так, це були концептуальні попередники. Але що стосується самих технологій динаміків, то ми сьогодні вже на кілька поколінь попереду — і змогли суттєво зменшити спотворення».

Вимірювання і практика

Результати лабораторних вимірювань це лише підтверджують. Назва “La Diva” може натякати на деяку вибагливість — але ця топова модель Heco не демонструє жодної «примхливості». Ми зафіксували чутливість майже 90 дБ. Це високий показник для Hi-Fi-акустики, що дозволяє використовувати її навіть з делікатними підсилювачами низької потужності — наприклад, ламповими або класу А.

Також це підтверджується майже ідеально лінійною імпедансною характеристикою, що не опускається нижче 3 Ом. А отже, навіть лампові підсилювачі можуть легко впоратись.


Досить лінійна характеристика імпедансу (зверху) та лише незначний фазовий зсув (нижня крива) роблять Heco La Diva майже ідеальним партнером для більшості підсилювачів на ринку (Вимірювання: J. Schröder).

Не менш важливою є поведінка фази — як ємнісна (червоні ділянки), так і індуктивна (сині ділянки). І тут Heco поводиться зразково. Під час прослуховування ми під’єднували компактний ламповий підсилювач Fezz Audio Mira Ceti з лампами 300B (2 x 9 Вт) — і це чудово працювало.

Комбінація з цим невеликим ламповим підсилювачем звучить дуже витончено, однак вона не розкриває весь потенціал динамічного діапазону La Diva. А його — чимало! І, відповідно, для повного розкриття необхідний потужний підсилювач. Еталонні моноблоки LowBeats SPL m1000 потужністю понад 800 Вт при 3 Ом стали ідеальним вибором. Але навіть Yamaha A-S3200 звучав у парі з La Diva надзвичайно.


При рівні звуку в кімнаті (94 дБ на відстані 1 метр) лабораторія вимірювання не змогла виявити жодних спотворень (Вимірювання: J. Schröder).

 


При високих рівнях звуку спотворення залишаються дуже низькими. Помітно, що при високій гучності понад 10 000 Гц конструкція короткозамкненого кола регулює твіттер, знижуючи його інтенсивність (Вимірювання: J. Schröder).

За умови достатнього живлення ця акустика легко розганяється до 118 дБ — дуже серйозний показник.

Підключення і встановлення

Клеми підключення Heco La Diva теоретично дозволяють трикабельне підключення (tri-wiring). Але хто на практиці цим користується? Тож найкраще використовувати якісний звичайний акустичний кабель і короткі перемички, що входять у комплект — як на фото.


Масивна конструкція підставки має подвійний шар і добре відокремлює La Diva від підлоги. Термінал підключення був запозичений з моделі “Statement”. Це один із рідкісних терміналів для три-проводового підключення (Фото: Heco).

Цікавим є також те, що можна регулювати рівень середньочастотника (-2 дБ) і твітера (+2 дБ) на один щабель. Значення підібрані вдало — це дозволяє адаптувати звучання під особливості конкретного приміщення. Але тут, звісно, доведеться трохи поекспериментувати.

Що мене здивувало — це відсутність вимогливості Heco La Diva до розміщення в кімнаті. Завдяки надзвичайно точному та контрольованому басу колонку можна ставити навіть близько до задньої стіни. А це — рідкість для подібних флагманів. Адже в багатьох виробників (і, що важливо, покупців) великі колонки асоціюються з надмірною кількістю басу. На щастя, у випадку з Heco це не так.

До речі, задньо-відкрита конструкція середньочастотника практично не впливає на вибір розташування. Я ставив їх усього за 15 см від стіни — і не почув суттєвої різниці.

Отже: La Diva можна вільно ставити в просторі — це особливо добре впливає на глибину сцени. Але це зовсім не обов’язково. Ці колонки здатні озвучити приміщення площею до 50 м², але чудово звучать і в кімнатах по 20 м². І при цьому сумісні майже з будь-яким підсилювачем. Що ще можна бажати?

Heco La Diva в тесті прослуховування

La Diva стартує, як пожежна машина. Сам по собі бас — це вже сенсація. Така швидкість, кістяна сухість і точність — такого досягають лише дуже небагато HiFi-акустик. Улюблений трек для тестування — “Crying” Джеймса Блада Алмера — з перших секунд показав, чому ця Heco настільки виняткова. Удари по бас-барабану на початку треку буквально били просто в шлунок. Вражаюча точність і жорсткість. Захоплює правдивість, з якою затухають резонанси барабанів.


Відмінний живий запис з відносно маленької концертної зали: James Blood Ulmer Live At The Bayerischer Hof München (Обкладинка: Amazon).

Та й вокал Heco відтворює напрочуд ясно, відкрито й автентично в просторі. Слухач має відчуття, що La Diva переносить його прямо до виконавця — настільки чітко передається голос, настільки точно він “стоїть” на уявній сцені. Прослуховування музики через цю акустику — це інтенсивніший досвід, ніж із класичними «затишними» колонками.

Особливо помітна гомогенність між динаміками: середні частоти без жодного розриву переходять у надзвичайно швидкий та динамічний бас. Високочастотник делікатно, але динамічно доповнює відкриту середину. Все це звучить як єдине ціле.

Нещодавно ми тестували «компактну» активну колонку ATC SCM 50 ASL. За характером вона дуже схожа на La Diva. Обидві орієнтовані на звук сценічного монітора: із шаленою енергією, швидкістю та прозорістю. Так, ATC трохи відкритіша в середньому діапазоні. Але за динамікою й живим звучанням La Diva була дуже близькою до британського монстра.


Heco La Diva в великій кімнаті прослуховування LowBeats. Ми розташували їх здебільшого вільно, тобто на відстані 80 см від задньої стіни (Фото: H. Biermann).

Під час тесту La Diva ми також мали в кімнаті Focal Spectral 40th, Elac S507 та Dynaudio Confidence 30. Усі ці моделі мають свої сильні сторони. Але жодна з них не грає настільки точно та автентично. Тепле, соковите звучання Focal і Dynaudio — це не про La Diva. Вона залишається напрочуд прозорою й чистою навіть у верхньому басі та на межі з нижніми середніми. І здається, вона просто грає трохи швидше…

Любителям романтичного року на шепітній гучності, ймовірно, La Diva не припаде до душі. У неї немає ласкавості й «м’якості». Вона відтворює все точно, максимально правдиво. І настільки деталізовано: особливо добре звучать записи малих ансамблів — їхня прозорість і точність просто вражають. І навіть не потрібно вмикати гучно, щоби відчути цю магію.

Але коли музика звучить гучно й з потужним басом — прослуховування з La Diva стає справжнім святом. З безжальною точністю — зовсім не по-дивному — ця колонка викидає бас у простір. Типових для пасивної акустики спотворень або компресії динаміки тут немає. Це просто шалено приємно.

Висновок

Тут майже все на місці: якість виготовлення, лакове покриття — і, зрештою, ціна. Знавці бренду Heco можуть сказати, що вдвічі дешевша Celan Revolution 9 звучить дуже схоже і також вражаюче тримає рівень. І будуть праві… але й ні: флагман звучить вільніше, відкритіше, з меншими спотвореннями, витонченіше — просто благородніше.

У порівнянні з сучасним звуковим ідеалом, який часто зводиться до перебільшеного басу та теплого звучання, Heco La Diva — це освіжаюча альтернатива. Вона — демонстрація можливостей, які сьогодні може забезпечити такий технічно оснащений виробник, як Heco.

Той, хто любить музику з живим характером (гучну, динамічну, точну, правдиву), знайде у La Diva колонку своєї мрії. До того ж, вона невибаглива до розміру кімнати й типу підсилювача. 

 

Не пропустіть можливість придбати сучасну підлогову акустику Heco La Diva всього за $14 080 за пару! Відчуйте весь спектр звуку з найвищою якістю лише зараз в SEA Audio!

Обирайте найкращі акустичні системи від передових світових виробників!